زوج درمانگر کیست؟ مرکز مشاوره و روانشناسی شیوا
نوشته شده توسط : الهام کشاورز

کار زوج درمانگر چیست؟

کار اصلی زوج درمانگر، درمان زوج هایی است که ازدواج کرده اند و در نحوه ارتباط و تفاهم با همسر خود دچار مشکلاتی شده اند . برخی از فعالیت های زوج درمانگر شبیه به خانواده درمانی است ولی با هم تفاوت هایی هم دارند که در ادامه به توصیح آن می پردازیم. ولی به طور کلی کار زوج درمانگر علاوه بر جل کردن مشکلات بین زوجین به آن ها یک سری روش هایی را می آموزد که بتوانند مشکلات بعدی که ممکن است در آینده با آن رو برو شوند را حل کنند.

چه زمانی باید به زوج درمانگر مراجعه کنیم؟

متاسفانه بسیاری از زوج ها با وجود مشکلات زیادی که در رابطه با هم دارند، اما قبول نمی کنند که به یک زوج درمانگر مراجعه کنند و یا در گاهی اوقات هم زوجین زمانی به یک زوج درمانگر مراجعه می کنند که زمان بسیاری از وجود مشکلات بین آنها گذشته است. این مشکلاتی که زمان زیادی از حل آن ها گذشته  باشد، زمان بسیار بیشتری برای حل آن ها نیاز است. 

این نکته توانسته کار را هم برای زوج درمانگر و هم برای زوجین بسیار دشوار کند. همانطور که میدانید هر چه عمق مشکلات ایجاد شده بیشتر باشد، زمان زیادی هم برای رفع مشکل توسط زوج درمانگر می برد.

چه کسانی بهتر است به زوج درمانگر مراجعه کنند.

ولی پیشنهاد ما در کلینیک روانشناسی شیوا برای مراجعه به یک زوج درمانگر این است که بهتر است در صورت بروز مشکل و وجود عدم تفاهم بین همسر خود، به یک زوج درمانگر مراجعه کنید تا بتوانید جلوی مشکلات دیگر را هم که زمینه ساز آن مشکل کوچک بوده است را بگیرید.

این کار علاوه بر کمک به زوجین در حل سریع تر مشکلات خود، به آن ها این امکان را می دهد که نگذارند مشکلات بزرگ تری در رابطه آن ها ایجاد شود که به دنبال آن کیفیت رابطه آن ها کم می شود.

برای مطالعه ادامه مقاله زوج درمانگر می توانید وارد سایت روانشناسی شیوا شوید و مقاله ای را که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنید.





:: برچسب‌ها: زوج درمانگر , کلینیک روانشناسی شیوا , شیوا , مشاوره زوجین ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: